התקדמות משמעותית במו"מ לצירוף "העבודה" לממשלה

    מפלגת העבודה מאבדת את שארית הרלוונטיות שלה וכושלת מלמלא את התפקיד הקריטי של אופוזיציה אפקטיבית מול ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל, וזאת בדיוק בשעה שאלטרנטיבה נחוצה כל כך.
    איתי גדסי No Comments on התקדמות משמעותית במו"מ לצירוף "העבודה" לממשלה

    שני הצדדים מכחישים, ורבים מחברי הכנסת של המחנה הציוני הודיעו כי הם מתנגדים למהלך • ח"כ רוזנטל: כפי שהצהרתי, לא אצטרף לממשלה • רגב לקבינט? מיכאלי לתרבות? • ואיך אמורים להיות מחולקים התיקים?

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    מפלגת העבודה מאבדת את שארית הרלוונטיות שלה וכושלת מלמלא את התפקיד הקריטי של אופוזיציה אפקטיבית מול ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל, וזאת בדיוק בשעה שאלטרנטיבה נחוצה כל כך.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך ראש השנה חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, כאשר על פי הדיווח בערוץ 10, צפויה מפלגת העבודה לקבל שמונה תיקים בתמורה להצטרפותה, כאשר יצחק הרצוג יקבל את תיק החוץ ותואר המשנה לראש הממשלה, וכן תקבל מפלגת העבודה את תיק התרבות והספורט אשר נמצא כעת אצל השרה רגב שתקבל במקומו את תיק המודיעין.

    לפי הדיווח, הרצוג התנה את כניסתו לממשלה בהנעת מהלך מדיני, כאשר על פי הדיווח נתניהו והרצוג ייצגו את ישראל יחד בוועידה אזורית לקידום השלום.

    אך למרות שלל הדיווחים, גם בליכוד וגם במפלגת העבודה הכחישו את קיומם של המגעים או ההתקדמות המדוברת.

    מלשכתו של ראש האופוזיציה יצחק הרצוג נמסר כי "הרצוג מכחיש לחלוטין את הידיעה ומצר על כך שיש גורמים שגם במהלך החג מפיצים מידע כוזב".  בראיון לחדשות 2 בעקבות הדיווחים על מגעים לממשלת אחדות הוא הכחיש מכל וכל וטען "ישנם גורמים בליכוד ואצלנו ששותלים מידע שקרי".

    גם בליכוד הכחישו מכל וכל את הידיעה על התקדמות במו"מ.

    התנגדות בעבודה למו"מ

    למרות ההכחשות, חלק מחברי הכנסת של מפלגת העבודה מביעים התנגדות חריפה לכניסה לממשלה.

    ח"כ אראל מרגלית אמר כי: "הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם. אם לא נדע להיות אלטרנטיבה גם עשרה מנדטים בסקרים יהיו חלום  רחוק. אנו נרכז  את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו  ולא כדי להצטרף אליו".

    ח"כ עמיר פרץ התייחס לדיווחים ואמר "אנחנו צריכים לנצח את נתניהו – לא להצטרף אליו".

    עמיר פרץ הוסיף כי "הגיע הזמן להבהיר לביבי כי מול 8 כסאות למחנה הציוני ישנן 8 סיבות מהותיות להגיד לו לא: 1. כי ביבי הוא הבעיה ולא הפיתרון.

    1. כי ראש ממשלה אמיץ לא מתנה מהלכים היסטוריים בכך שנחזיק לו את היד. קודם שיתייצב בפני העם ויציג את תוכניתו, אחרת נמצא עצמנו שותפים למהלך היסטרי ולא היסטורי. כך או כך אנו נגבה מהלכים מדיניים וחברתיים גם מהאופוזיציה.
    2. כי ביבי נשאר אבי הקפיטליזם הקיצוני שיצר את הפערים במדינת ישראל. המדיניות של ביבי הולידה דור שלם של עובדים עניים.
    3. כי ביבי הוא אביר הפלגנות ואין לו כוונה לחדול משיטת הפחד ומשול. זו תעודת הביטוח להישרדותו והוא ישלוף אותה בכל פעם מחדש.
    4. כי רוב הציבור והרוב המוחלט של תומכי המחנה הציוני מתנגד לממשלת אחדות. זאת משום שממשלות אחדות הופכות לממשלות שיתוק.
    5. כי היחלשות המחנה הציוני בדעת הקהל בחודשים האחרונים נובעת, בראש ובראשונה, מהספינים שביבי ואנשיו עושים על גבינו ומשווקים מו״מ שלא נגמר.
    6. כי אופוזיציה היא איננה מטרה לכשעצמה, אבל זו ההזדמנות להציב אלטרנטיבה אמיתית לימין הקיצוני בראשות נתניהו.
    7. כי דווקא לחלק גדול ממצביעי הליכוד נמאס מהאמירה הדיקטטורית שאין תחליף לביבי. הם בשלים למהפך היסטורי. אני חי איתם, אני מרגיש את הפריפריה החברתית ואנחנו יכולים וצריכים להיות להם לבית פוליטי חם ומלא תקווה.

    ח"כ מיקי רוזנטל על המגעים לאחדות: "ההכחשות לא משכנעות – על הרצוג לאפשר לסיעה לקבל החלטה שלא ינוהל משא ומתן או להודיע פומבית על המגעים. אני מתנגד נחרצות לכל משא ומתן לכניסה לממשלה. את נתניהו צריך להפיל, לא להציל מפני עצמו. כפי שהצהרתי בעבר, גם אם יצליח הרצוג להשלים את המהלך ויבגוד באמון רבבות בוחרינו, לא אתן לכך יד ולא אצטרף לממשלה"

    רוזנטל הוסיף: "ההכחשות של הרצוג לא משכנעות ולו בשל העובדה שבעבר הכחיש ולבסוף נתפס שאינו אמר אמת.

    ואילו ח"כ זנדברג ממרצ קראה לנציגי השמאל של העבודה להצטרף למרצ.

    ח"כ תמר זנדברג: "ממגעים למגעים, מהכחשה להכחשה מפלגת העבודה מאבדת את שארית הרלוונטיות שלה וכושלת מלמלא את התפקיד הקריטי של אופוזיציה אפקטיבית מול ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל, וזאת בדיוק בשעה שאלטרנטיבה נחוצה כל כך. הנזק החמור שנגרם הוא לא רק למפלגת העבודה אלא למחנה פוליטי ענק שמשווע לשינוי, שהעבודה בראשות הרצוג פשוט לא רוצה או לא מסוגלת להוביל. מהקולות שעולים בתוך העבודה מסתמן שיש שם כנראה שתי מפלגות שונות, אחת חיקוי ימין ואחת מפלגת שמאל כמו שדרושה לישראל כרגע, ואני קוראת לנציגים של השניה להצטרף למרצ, מפלגת השמאל של ישראל ולהיות שמאל חד ולא מתנצל".



    0 תגובות